2013. szeptember 14., szombat

Filmkritika: Rush - Hajsza a győzelemért

Sziasztok! Itt lennék az első kritikámmal, ami egy filmkritika még pedig a legújabb Forma 1-es filmről. Amit a mai napon láttam a debreceni moziban. Jó olvasást!


Mivel még meg sem születtem akkor amikor a film játszódik nem tudtam mindent ezekről az évekről. Azt tudtam, hogy akkoriban volt a Hunt, Lauda párharc és az utóbbi nagy balesete de többet nem nagyon. Ezért számomra nagyon nagy élmény volt megnézni ezt a filmet. Persze előtte utána olvastam mi történt. A legfőbb dolog ami érdekelt az a baleset volt. 

Vissza a filmhez. Az Oscar díjas Ron Howard rendezte amibe megtalálhatunk eredeti felvételeket is.Mivel a karakterek létező személyek a színészeknek nagy valószínűséggel nehezebb dolga volt, a pontos megformálás miatt. A színészek hasonlítanak a megformált személyekre.
Daniel Brühl és Niki Lauda

Chris Hemsworth és James Hunt
A futamok hangjai visszaadják azt az igazi Forma 1 hangultatot. Pont emiatt nem szinkronizálták le a filmet. A legnagyobb hangsúlyt természetesen a Német Nagydíjra és az utána következő még nagyobb párharcra fekteti. Ezen a futamon a legfontosabb és egyben legszomorúbb pillanat a Niki Lauda balesete volt. Mint már mondtam a film előtt megnéztem az eredeti felvételeket. Ezt nagyon pontosan adja vissza. Az utána következő jelenetekből kiderül, hogy mekkora fájdalmakat kellett kiállni az osztrák pilótának (pld.: a tüdeje kitisztítása, vagy a kötés leszedése és újra felhelyezése a megégett arcáról, vagy a sisak felvétele). Nyomon követhetjük, hogy menni időt töltött a kórházban és mind-e közben  követi Hunt győzelmeit. Amikor visszatér pedig még nagyobb benne a verseny szellem. 

Szerintem a film nagyon jól visszaad mindent amit az ember elvár egy ilyen filmtől. Személy szerint kicsit féltem, hogy egy újabb unalmas sport film lesz, de nem volt az. Mindenkinek aki szereti vagy valaha szerette és nézete a Száguldó Cirkuszt az nézze meg ezt a filmet.

                                                                                                               xoxo Xana
                                                                                                             

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése